- 60 lat Teatru Ziemi Rybnickiej
Batik
21.04.2017, godz.18.00,
Batik Monumentalny Doroty Wielkosielec
Tytuł: Skrzydła
wystawa potrwa do 28.05.2017
wstęp wolny
Wystawa monumentalnych batików Doroty Wielkosielec w Galerii sztuki TZR prezentuje wybór jej prac z cyklu „Skrzydła” (przetworzone metaforycznie prawie symetryczne dyptyki). Ich wspólną cechą jest wykorzystanie transparentności jaskrawo-barwnego bawełnianego płótna, rozwieszonego w przestrzeni. Ekspresją kolorów i grą powietrza zdają się batiki przenosić widza do wnętrza ogromnych katedr (witraże), w ciszę zadumy i kontemplację nad bytem i losem – podanym widzowi hedonistycznym wprost zachwytem nad światłem i kolorem.
Dorota WIELKOSIELEC
Studia zootechniczne (Wyższa Szkoła Rolniczo - Pedagogiczna) w Siedlcach
oraz Pedagogika z Plastyką (Akademia Podlaska) w Siedlcach.
Twórczość w zakresie batiku i malarstwa akwarelowego.
Mieszka i pracuje w Warszawie, gdzie w Stołecznym Centrum Edukacji Kulturalnej zainicjowała i prowadzi od 2001 r. pracownię batiku .
W latach 2006 - 2016 była koordynatorem wystaw w galerii Stara Prochownia,
a od 2016 koordynuje wystawy w galerii Abakus.
Wystawy:
19 wystaw indywidualnych m. in. w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Siedlcach.
Udział w 19 wystawach zbiorowych m. in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Olsztynie, Rzeszowie, Ostrowcu Świętokrzyskim.
Nagrody i wyróżnienia:
II nagroda (1994) i wyróżnienie (1995) w Ogólnopolskiej Wystawie Pedagogów Plastyki w Rzeszowie.
III nagroda (2012) oraz wyróżnienie (2014) w Międzynarodowym Jesiennym Salonie Sztuki w Ostrowcu Świętokrzyskim.
batik-wielkosielec.eu
Pius Ciapało: Dorota Wielkosielec jest bez wątpienia jedną z najpierwszych w świecie, którzy z rzemieślniczej, farbiarskiej techniki czynią wartościowe, czyste malarstwo.
Andrzej Opieńka: W autorce mieszka na stałe nieokiełznany twórczy duch, więc eksperymentuje ... Kreacja jest wpisana w jej osobowość, potoczny widok, kiedy zatrzyma jej oko i poruszy wyobraźnię, zaczyna nabierać niespodziewanego kształtu i barwy.
Marzenna Guzowska:Batik na bawełnianych płachtach przekraczających trzy metry długości musi zapierać dech. To już sama w sobie intrygująca osobliwość. A znaleźć się w otoczeniu dwunastu takich kurtyn rozjarzonych barwami rozmieszczonymi w przedziałach geometrycznych figur, które układają się w większe kształty, aż utworzą pełną wizję, to znaczy doznać niezwykłej przygody, poddać się lśnieniu fenomenu!