• Witamy na nowej stronie Teatru Ziemi Rybnickiej!
  • 60 lat Teatru Ziemi Rybnickiej

XXX DNI MUZYKI ORGANOWEJ I KAMERALNEJ 2015

  • 1.09.2015 godz. 18.45 kościół pw. Matki Boskiej Bolesnej
    Koncert organowy
    Marek Kudlicki (Wiedeń) – organy
    Roman Widaszek (Katowice) – klarnet

  • 08.09.2015 godz. 19.15 Kościół pw. św. Józefa Robotnika
    Koncert improwizacji organowych
    Wolfgang Seifen (Niemcy) – organy

  • 15.09.2015 godz. 18.45 kościół pw. Matki Boskiej Bolesnej
    Koncert kameralny
    Adam Klarecki (Włocławek) – organy
    Karol Brańka (Częstochowa) – skrzypce

  • 20.09.2015 godz. 16.30 kościół pw. Bł. Brata Alberta Rybnik-Kamień
    Koncert uczniów i absolwentów klasy organów Elżbiety Włosek – Żurawieckiej i Stanisława Pielczyka z PSM II st. im. Karola i Antoniego Szafranków w Rybniku.

  • 22.09.2015 godz. 19.15 kościół pw. św. Józefa Robotnika
    Koncert organowy
    Krzysztof Lukas (Niemcy) – organy

  • 29.09.2015 godz. 19.00 Bazylika pw. św. Antoniego
    Koncert kameralny
    Julian Gembalski (Katowice) – organy
    oraz
    Orkiestra Historyczna pod dyrekcją Martyny Pastuszki

Informacje o wykonawcach

Roman Widaszek – klarnecista, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach – klasa prof. H. Kierskiego. Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez prof. Guy Deplus i prof. Michaela Arrignon. Jest laureatem II nagrody na I Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim ( 1995r. ), a także III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Bielsku-Białej (1990 r.). Stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Odznaczony Brązowym Krzyżem za zasługi w upowszechnianiu kultury muzycznej. Prowadząc ożywioną działalność artystyczną ma w swoim dorobku wiele koncertów solowych i kameralnych, występując m.in. z takimi artystami i zespołami jak Sharon Kam, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard Ensemble. Występował jako solista z większością polskich orkiestr m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Szczecińską, Częstochowską, Świętokrzyską, Lubelską, Capellą Cracoviensis, Polską Filharmonią Kameralną, Sinfoniettą Cracovia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, oraz Orkiestrą Akademii Muzycznej w Katowicach, wykonując kompozycje Stamitza, Mozarta, Webera, Kurpińskiego, Ponchiellego, Mendelssohna, Krommera, Brucha, Tomasiego, Lutosławskiego, Góreckiego. Występuje również jako solista-kameralista na wielu koncertach i festiwalach w kraju i za granicą – Czechy, Niemcy, Włochy, Portugalia, Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny. Dokonał wielu nagrań płytowych (głównie jako kameralista). Są to m.in. płyta z Krakowskim Triem Stroikowym, zawierająca muzykę polską XX w.(DUX), oraz płyty nagrane z Kwartetem Śląskim zawierające „ Recalling a Serenade ” P.Szymańskiego (EMI), „ Po drugiej stronie lustra” na klarnet i kwartet smyczkowy Z. Bargielskiego (CD Accord – nominacja do nagrody Fryderyk 2013), oraz „Trzy utwory na klarnet, harfę i kwartet smyczkowy ” A. Tasmana. W 2011 roku nagrał płytę z polską muzyką kameralną zawierającą m.in. kompozycje F. I. Dobrzyńskiego i F. Lessela (DUX), za którą otrzymał dwie nominacje do nagrody Fryderyki 2012. W roku 2012 wraz z francuskim klarnecistą Jean Marc Fessardem, oraz Polską Filharmonią Kameralną pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego, nagrał Trzy Intermezza na dwa klarnety i orkiestrę Mikołaja Góreckiego (DUX – nominacja do nagrody Fryderyk 2014). W roku 2014 ukazała się płyta (DUX) zawierająca kameralne dzieła Krzysztofa Pendereckiego – Preludium na klarnet solo, Trzy miniatury na klarnet i fortepian, oraz Sextet, która otrzymała prestiżową nagrodę Gramophone Editor’s Choice. Jako jeden z nielicznych klarnecistów gra również na rzadko spotykanym instrumencie – basethornie (altowa odmiana klarnetu) . To właśnie na tym instrumencie zagrał wspólnie z Sharon Kam na Międzynarodowym Festiwalu ” Muzyka w Starym Krakowie” w 2004r. wykonując Konzertstücke op. 113 i 114 F. Mendelssohna na klarnet, bassethorn i orkiestrę. W 2009 roku został zaproszony, jako solista, do udziału w Światowym Kongresie Klarnetowym – Clarinet Fest w Porto. W ramach tego kongresu poprowadził również kurs klarnetowy w Konserwatorium Muzycznym w Porto. Wykładowca i juror krajowych i zagranicznych kursów, oraz konkursów klarnetowych. Jest członkiem Krakowskiego Tria Stroikowego oraz Krakowskiego Kwintetu Dętego. W latach 1997 – 2011 był pierwszym klarnecistą Capelli Cracoviensis. Wykładowca katowickiej Akademii Muzycznej.

Marek Kudlicki – organy – urodził się w Tomaszowie Lubelskim. Po ukończeniu Państwowego Liceum Muzycznego w Lublinie studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Joachima Grubicha oraz dyrygentury prof. Krzysztofa Missony. Studia ukończył z wyróżnieniem. Brał udział w kursie mistrzowskim w Mechelen (Belgia), prowadzonym przez prof. Flor Peetersa, wybitnego kontynuatora tradycji interpretatorskich dzieł organowych Cesara Francka. Dalsze studia odbywał w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu, w klasie koncertowej prof. Hansa Haselböcka. Marek Kudlicki jest laureatem I nagrody oraz nagrody specjalnej Ministerstwa Kultury i Sztuki na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krakowie w roku 1973. Koncertuje na całym świecie, występując w recitalach oraz jako solista z różnymi orkiestrami. Jego trasy koncertowe prowadziły dotychczas do prawie wszystkich krajow Europy, wielokrotnie do Stanów Zjednoczonych i Kanady (49 tournees), Ameryki Południowej, Afryki Południowej, Australii, Nowej Zelandii, Hong Kongu, Japonii, Korei Płdn., Singapuru, Malezji i Tajwanu. Marek Kudlicki występował na znanych międzynarodowych festiwalach oraz w czołowych ośrodkach muzycznych (Sztokholm, Londyn, Wiedeń, Sydney, Wellington, Nowy Jork, Minneapolis, Bogota, Buenos Aires
i in.). Swoj kunszt wykonawczy prezentowal w tak renomowanych salach koncertowych jak Filharmonia Krakowska, Sala Luis Angel Arango w Bogocie, Cleveland Museum of Art, Roy Thompson Hall w Toronto, Sejong Cultural Center w Seulu, National Concert Hall w Taipei i in. Marek Kudlicki jest propagatorem polskiej muzyki organowej, stale włączając do programów swych recitali i nagrań twórczość rodzimych kompozytorów. Prowadził wykłady na temat muzyki polskiej na różnych kontynentach. W 200 rocznice Konstytucji 3 Maja wystąpił z uroczystym recitalem w Grace Cathedral w San Francisco. Dokonał nagrań radiowych m. in. dla Radio Hilversum, Radio New Zealand, Radio Suisse Romande, National Public Radio – U.S.A., South African Broadcasting Corporation oraz nagrań telewizyjnych. Posiada na swym koncie liczne nagrania płytowe dokonane w Polsce i Niemczech. Pełnił funkcję jurora w konkursach organowych. Repertuar Marka Kudlickiego jest szeroki. Obejmuje on dzieła wszystkich epok, w tym dawną, romantyczną i współczesną polską muzykę organową. Oprócz dzieł solowych ma w swym repertuarze liczne, rzadko grywane utwory na organy i orkiestrę. Wykonywał je z różnymi orkiestrami na całym świecie. Od wielu lat łączy występy jako organista-wirtuoz z działalnością dyrygencką.

Prof. Wolfgang Seifen uważany jest za jednego z najwybitniejszych współczesnych organistów – improwizatorów. Urodzony w 1956 roku w Bergheim (k.Erft).Pierwsze lekcje fortepianu i teorii pobierał w rodzinnej miejscowości Oberhausen , a następnie uczęszczał do Musikgymnasium w Regensburg (od roku 1967) i studiował w Kirchenmusikschule w Aachen (w latach 1973-1976). Równocześnie podejmuje pierwszą posadę organisty przy Nicolauskirche w Aachen . W latach 1976-1983 był organistą tytularnym przy kościele St.Sebastian w Nettentall-Lobberich , a w latach 1983-2000 był organistą papieskiej Bazyliki Mariackiej w Kevelaer . Koncertuje na całym świecie, jego sztukę improwizacji podziwiać można również słuchając licznych nagrań płytowych. Jest cenionym jurorem konkursów międzynarodowych, prowadzi mistrzowskie kursy improwizacji organowej. W latach 1989-1992 prowadził klasę improwizacji i liturgicznej Muzyki Organowej w Musikhochschule w Stuttgart , a od roku 1992-2000 pełnił tą samą funkcję przy „Robert Schumann-Hochschule” w Dusseldorf . Od 2000 roku jest profesorem Universität der Künste w Berlinie , a od roku 2004 jest tytularnym organistą w Keiser-Wilhelm-Gedachtniskirche w Berlinie . Jest laureatem konkursów improwizacji w Strasbourgu (1990) i Norymberdze (1992).Od 1980 roku publikuje swoje prace na temat budownictwa organowego, improwizacji organowej oraz liczne kompozycje na chór, orkiestrę, organy i zespoły kameralne.

Karol Lipiński-Brańka ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie skrzypiec. Doskonalił się na wielu kursach mistrzowskich. Laureat „8 wspaniałych”, Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Kameralnej (2006) i stypendysta Prezydenta Częstochowy.Prowadzi działalność koncertową – występuje również za granicą (Chiny, Włochy, Wielka Brytania i in.) Jako członek Kapeli Jasnogórskiej dokonywał nagrań muzyki archiwum klasztoru. Konsultant muzyczny w Teatrze „Sztampa”(2012). Dyrektor artystyczny Letnich Koncertów Organowych i Kameralnych we Władysławowie. Wiceprezes Stowarzyszenia im. Eugeniusza Brańki. Prowadzi klasę skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu.

Adam Klarecki urodził się w 1969 roku w Świdnicy na Dolnym Śląsku. Państwową Szkołę Muzyczną II st. ukończył w klasie Jana Adamowicza w Wałbrzychu. Studia na wydziale instrumentalnym odbywał w Akademii Muzycznej im Karola Lipińskiego we Wrocławiu, najpierw w klasie prof. Romualda Sroczyńskiego, a później w klasie prof. Andrzeja Chorosińskiego. Dyplom uczelni uzyskał w 1994 roku. Brał udział w licznych kursach interpretacji organizowanych przez uczelnie muzyczne. Swoją działalność koncertową rozpoczął w 1993 roku. Prowadzi ją w kraju i za granicą (Włochy, Czechy, Słowacja, Finlandia, Niemcy). Od 1995 roku mieszka we Włocławku, gdzie pełni funkcję organisty Bazyliki Katedralnej. Prowadzi klasę organów w Państwowej Szkole Muzycznej II st. we Włocławku oraz w Diecezjalnym Studium Organistowskim. Jest organizatorem cyklu koncertowego „Katedralne Koncerty Organowe” we Włocławku. Należy do inicjatorów festiwalu organowego w kościele farnym w Chełmnie, bierze udział w organizacji koncertów organowych w innych kościołach regionu. W 2004 roku ukończył Mistrzowskie Studia Podyplomowe u prof. Andrzeja Chorosińskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jesienią 2011 roku nagrał płytę dokumentującą brzmienie organów katedry we Włocławku.

Krzysztof Lukas rozpoczął naukę gry na organach w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Rybniku w klasie prof. Władysława Szymańskiego. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego. Jako stypendysta m.in. Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej (DAAD), kontynuował studia podyplomowe w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie organów prof. Jona Laukvika.
Swoją edukację uzupełniał też na licznych kursach mistrzowskich u niemal wszystkich najwybitniejszych organistów europejskich. Szczególne znaczenie miały dla niego spotkania z Tonem Koopmanem i Guy Bovetem. U tych artystów odbywał też studia prywatne. W latach 2004-2006 studiował także teologię na uniwersytecie w Tybindze. W roku 1997 zdobył pierwszą nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Rumi. Ponadto jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów organowych w Niemczech, Francji, Włoszech i w Rosji. Jest m.in. zdobywcą pierwszych nagród na konkursie organowym Nicolas de Grigny w Bitche we Francji w 2001 r. , na międzynarodowym konkursie organowym w Rzymie oraz drugiej nagrody ex aequo na II Międzynarodowym Konkursie Organowym im. M. Tariverdieva w Kaliningradzie w tym samym roku.
Występował dotychczas w kilkunastu krajach europejskich, w północnej Afryce oraz w Azji. Do jego najważniejszych występów należą koncerty w Wiedniu (katedra Św. Szczepana, Radiokulturhaus ORF, koncert transmitowany na żywo przez radio ORF1), Londynie (Westminster Cathedral, The Temple Church, Manoukian Cultural Center – na zaproszenie The Keyboard Trust), Norymberdze (Meistersingerhalle), Bolonii (Bazylika Św. Antoniego), Jokohamie (Minato Mirai Hall), Tokio (Lilia Hall), w Seulu (kościół Kyungdung), w Moskwie (katedra ap. Piotra i Pawła), w Algierze (Notre Dame d’Afrique), a także w różnych cyklach koncertowych w Genewie, Rzymie, Rimini, Kaliningradzie, Stuttgarcie, Warszawie, Katowicach, Krakowie, Leżajsku, Kamieniu Pomorskim i in. Dokonał nagrań dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce, Niemczech, Austrii, we Włoszech i na Słowacji. W 2008 r. ukazała się jego pierwsza płyta nagrana na organach Paula Berschdorfa w Wodzisławiu Śląskim. Prowadzi kursy i seminaria dotyczące interpretacji muzyki organowej w Europie oraz w Azji.
Jest adiunktem w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Na podstawie rozprawy doktorskiej traktującej o aspektach tempa rubato w muzyce organowej otrzymał tytuł doktora sztuki muzycznej.

Klasa organów Elżbiety Włosek-Żurawieckiej przy P.S.M. II st. w Rybniku – tworzyła się od roku 1990 . Początkowo lekcje organów , jak i egzaminy odbywały się na organach kościoła Oo.Franciszkanów w Rybniku, z powodu braku instrumentu w szkole.
W roku 1994 został zakupiony pierwszy instrument elektroniczny do szkoły i tam odbywały się regularne lekcje , ale egzaminy dyplomowe uczniów klasy organów w dalszym ciągu odbywają się w kościołach – w ostatnich latach na instrumencie o trakturze mechanicznej w kościele pod wezw. Św.Apostołów Szymona i Judy Tadeusza w Raszczycach , a koncerty m. in. w kościele Św. Apostołów Piotra i Pawła w Tworkowie oraz Św. Brata Alberta w Rybniku-Kamieniu.


W roku 2008 został zakupiony mały instrument o trakturze mechanicznej dla celów dydaktycznych klasy organów P.S.M.II st. w Rybniku.
W tym samym roku współpracę z E.Włosek-Żurawiecką podjął absolwent tejże klasy – Stanisław Pielczyk , który jest jednym z 22 absolwentów klasy organów E.Włosek-Żurawieckiej.
Klasa organów liczy obecnie 11 osób , prowadzi edukację muzyczną młodych adeptów sztuki organowej zarówno w zakresie literatury organowej , jak i gry liturgicznej.
Od roku 1998 klasa organów co roku bierze udział w Dniach Muzyki Organowej i Kameralnej , występując zarówno z repertuarem organowym , jak i kameralnym , z towarzyszeniem orkiestry lub solistów innych sekcji P.S.M. II st. w Rybniku. Miniony rok szkolny 2014/15 okazał się być bardzo udanym dla uczniów klas organów w Państwowej Szkole Muzycznej im. Antoniego i Karola Szafranków w Rybniku. Jeszcze przed rozpoczęciem roku – w sierpniu 2014 – promowany do klasy czwartej PSM uczeń Marcin Knura podczas wakacji zajął I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Młodych Organistów w Krasnobrodzie. Miesiąc później, we wrześniu, w konkursie zorganizowanym w Białymstoku w ramach Ogólnopolskiego XI Festiwalu Młodych Organistówlaureatami-zwycięzcami zostali Mariusz Wycisk (I miejsce) i Julia Wieczorek (II miejsce). W styczniu 2015 roku miał miejsce kolejny sukces – znowu I miejsce Marcina Knury w V Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Mariana Sawy w Warszawie. Konkurs organizowany jest co dwa lata przez Zespół Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego i Towarzystwo im. Mariana Sawy. Najświeższym sukcesem utalentowanych organistów Państwowej Szkoły Muzycznej w Rybniku jest I miejsce Mariusza Wyciska w grupie młodszej i III miejsce Marcina Knury w grupie starszej na III Ogólnopolskim Konkursie Organowym i Kompozytorskim w Bielsku Białej.
Podczas koncertu w Rybniku-Kamieniu , 20.09.br.o godz.16.30., usłyszymy m.in. tych laureatów , a także innych uczniów rybnickiej szkoły muzycznej, również z klasy organów absolwenta i współpracownika E.Włosek-Żurawieckiej – Stanisława Pielczyka. Wystąpią zarówno ci , którzy są u progu swojej przygody z organami , a także absolwenci , którzy osiągali sukcesy ogólnopolskie przed kilku laty , a teraz są studentami Akademii Muzycznych w Polsce. W programie znajdą się utwory od epoki baroku do współczesności.
Program koncertu uczniów klasy organów Elżbiety Włosek-Żurawieckiej i Stanisława Pielczyka z P.S.M. II stopnia w Rybniku w kościele Bł. Brata Alberta w Rybniku-Kamieniu w dniu 20.09.2015.:
1.Mariusz Wycisk kl.II (klasa E.Włosek): F.Nowowiejski – Finał z III Symfonii „Lourdskiej”
2.Filip Strzelecki kl.III (klasa S.Pielczyka): L.Vierne – Preambulum op.31
3.Seweryn Durczok kl.I (klasa E.Włosek): J.S.Bach – Preludium i Fuga B-dur
4.Barbara Galwas kl.IV (klasa E.Włosek): T.Dubois – Marcietta
5.Szymon Jarzyna kl.I (klasa E.Włosek): Ch.Callahan – „The rejoising”
6.Marcin Knura kl.V (klasa E.Włosek): J.S.Bach – Preludium i Fuga d-moll
6. Katarzyna Maciejewska kl.V (S.Pielczyka) : E.Gigout – Toccata h-moll
7. Paweł Thomas kl.V(klasa S Pielczyka): L.N.Clerambault – Basse et dessus de trompette
8.Daniel Kuchta kl.VI (S.Pielczyka : L.Vierne – Carillon op.31
9.Maciej Somerla (absolwent): J.S.Bach-A.Vivaldi –Koncert a-moll cz.I
10.Paweł Przybyła (absolwent): J.S.Bach – „Schmucke dich o liebe Seele”

Julian Gembalski – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Katowicach, gdzie ukończył klasę organów Henryka Klaji oraz Wydział Kompozycji i Teorii. Dalsze studia odbywał w Belgii i Francji (Flor Peeters, André Isoir, Michel Chapuis, Jean Saint-Arroman). Występował z koncertami w Europie i USA, nagrał ponad 25 płyt, w tym cztery z sopranistką Elżbietą Grodzką-Łopuszyńską. Od 1991 roku realizuje cykl nagrań radiowych pt. „Antologia Organów na Górnym Śląsku”, w którym nagrał już ok. 90 organów regionu. Obok działalności artystycznej i kompozytorskiej zajmuje się pracą naukową i dydaktyką. Jest autorem licznych publikacji i projektów organów. Laureat konkursów improwizacji fortepianowej i organowej w Gdańsku, Nowej Rudzie i Weimarze oraz licznych nagród (m.in. nagroda im. Korfantego, im. Ligonia, nagroda „Lux ex Silesia”. Odznaczony przez Papieża Jana Pawła II medalem „Pro Ecclesia et Pontifice”. Julian Gembalski jest profesorem Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie prowadzi klasę organów i pełni funkcję Kierownika Katedry Organów i Klawesynu. W latach 1996-2002 był Rektorem swej uczelni. Jest założycielem pierwszego w Europie środkowo-wschodniej muzeum organów. Od wielu lat Archidiecezjalny Wizytator organów i organistów.

{oh!}Orkiestra Historyczna założona została w 2012 r. w Katowicach przez grupę instrumentalistów – entuzjastów i pasjonatów muzyki dawnej, skupionych wokół koncertmistrzyni Martyny Pastuszki oraz menedżera Artura Malke. Poświęcając się wykonawstwu historycznemu, członkowie {oh!} Orkiestry nie zapominają o najważniejszym, czyli jak najbliższym dotarciu z muzyką do odbiorców. Praca nad każdym elementem dzieła, podkreślająca znaczenie muzyki w wymiarze retorycznym owocuje koncertami, których celem jest nie tylko znakomita komunikacja między wykonawcami, ale przede wszystkim, pomiędzy muzykami a słuchaczami. Już od pierwszego koncertu ten rodzaj korespondencji został dostrzeżony i doceniony przez krytyków, a także zapraszanych do współpracy solistów: Olgę Pasiecznik, Kaia Wessela, Marilię Vargas, Karola Kozłowskiego, Karolinę Brachman, Jakuba Burzyńskiego, Georgesa Barthela, Marcina Świątkiewicza. W swojej trzyletniej działalności {oh!} Orkiestra Historyczna skupiła się na okresie baroku wykonując rzadko goszczącą na scenie polskiej muzykę francuską, ale także niemiecką i włoską. Obok odkrywania i nagrywania muzyki, która od XVIII wieku nie była wykonywana Orkiestra planuje rozszerzyć swój repertuar aż po twórczość kompozytorów XX wieku, w utworach odnoszących się do epok minionych. Utrzymując silne więzi z miastem Katowice i tutejszymi instytucjami kultury od początku wspierającymi działalność zespołu, Orkiestra może realizować coraz ambitniejsze programy, współpracując z szerokim gronem artystów zagranicznych. W 2014 {oh!} wzięła udział we współczesnej premierze opery D. Sarriego „Didone abbandonata” w Brnie, we współpracy z czeskimi i słowackimi solistami oraz reżyserem Tomášem Pilařem, zdobywając niezwykle pozytywne recenzje w prasie oraz entuzjastyczny odbiór wśród publiczności. W zeszłym roku zespół dokonał także swoich pierwszych nagrań płytowych: z muzyką ze zbiorów jasnogórskich (Musica Claromontana; Musicon) oraz solowymi koncertami skrzypcowymi i klawesynowymi ze zbiorów Biblioteki w Dreźnie (J. Schreyfogel – Ch. Schaffrath; DUX). W kalendarzu {oh!} Orkiestry Historycznej znalazły się też koncerty m. in. na międzynarodowych festiwalach w Częstochowie, Gliwicach, Tarnowie i Warszawie, a także koncerty zagraniczne: w Brnie, Pradze oraz Stambule i Ankarze. W planach {oh!} na rok 2015, poza koncertami w Polsce (Katowice, Warszawa, Tarnów, Wrocław, Gliwice, Gdańsk), można wymienić udział we współczesnej inauguracji historycznego teatru muzycznego na Zamku Valtice w Czechach czy koncerty podczas festiwalu na zamku w Brühl w Niemczech; zespół dostał również zaproszenie na Festiwal w Juiz de Fora w Brazylii.

 

{oh!}Orkiestra Historyczna to przede wszystkim zespół młodych i pełnych energii profesjonalnych artystów, którzy będąc pasjonatami w swojej dziedzinie i osobami silnie związanymi z Górnym Śląskiem, chcą wnieść w ten region nową jakość w wykonawstwie muzyki dawnej, stając się jego kulturalną wizytówką w Polsce i za granicą.