• Witamy na nowej stronie Teatru Ziemi Rybnickiej!
  • 60 lat Teatru Ziemi Rybnickiej

XXXVIII Dni Muzyki Organowej i Kameralnej 2023

5.09.2023. godz.18.45. Marek Pilch - organy/klawesyn i Magdalena Pilch - flet traverso, koncert organowo-kameralny "W kręgu rodziny Bachów". Kościół M.B.Bolesnej w Rybniku, wstęp wolny.

Program koncertu "W kręgu rodziny Bachów":
- na organy:
J.S.Bach - Preludia i Fugi Cis-dur, cis-moll, Es-dur z "Das Wohltemperiertes Klavier" cz.I
- na flet solo:
W.F.Bach Fantazja a-moll(F 23)
J.Ch. Bach - Sonata Es-dur op.5
- na flet traverso i klawesyn:
C.Ph.E. Bach - Sonata D-dur Wq.131
J.S.Bach - Sonata h-moll BWV 1030

Marek Pilch
– urodził się w Cieszynie. Studiował organy i klawesyn na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz jako stypendysta DAAD w Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy). Występuje jako solista, kameralista oraz jako muzyk prowadzący projekty. Gra na historycznych instrumentach klawiszowych: organach, klawesynach i fortepianach historycznych, zajmuje się działalnością naukową oraz realizacją nagrań. Współpracuje z zespołami muzyki dawnej (m.in. z Capellą Cracoviensis czy Cantores Minoren Vratislaviensis), prowadzi własny zespół Trio Brillante, wykonujący muzykę przełomu klasycyzmu i romantyzmu na własnym fortepianie stołowym z XIX wieku. Efektem współpracy z Bartoszem Kokoszą (wiolonczela historyczna) i Magdaleną Pilch (flet traverso) powstały dwie płyty: „Brillante” i „Brillante II” zawierające nagrania kompozycji J.N. Hummla, F. Kuhlaua, C.M. Webera i F. Mendelssohna. W ostatnich latach na uwagę zasługuje współpracuje z konsortem poprzecznych fletów renesansowych „La viva fiamma” wykonującym polifoniczną muzykę XVI wieku. Do ostatnich solowych osiągnięć interpretacyjnych należy m.in. nagranie całości dzieł organowych Jana Gawlasa (1901-1965) oraz nagranie na organach zbioru Das Wohltemperierte Klavier I we własnej transkrypcji. W repertuarze organowym artysty znaczące miejsce zajmują też kompozycje Maxa Regera oraz własne transkrypcje. Działalność naukowa koncentruje się głównie wokół zagadnień związane z historycznymi praktykami wykonawczymi oraz chorałem protestanckim. Wynikiem tych zainteresowań są publikacje w postaci artykułów naukowych lub popularnonaukowych. W roku 2017 Marek Pilch uzyskał tytuł doktora habilitowanego i objął funkcję kierownika Katedry Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Magdalena Pilch - w 1997 roku ukończyła studia w klasie fletu Grzegorza Olkiewicza w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. W latach 1998 - 2002 odbyła studia podyplomowe w klasie fletu traverso prof. dr Linde Brunmayr – Tutz w Saatliche Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy).
Od 2009 roku jest zatrudniona w Akademii Muzycznej im G. i K. Bacewiczów jako pedagog prowadzący klasę fletu traverso, obecnie na stanowisku profesora AM. Współpracuje także z Akademią Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach.
Magdalena Pilch gra na fletach renasansowych, barokowych, klasycznych i romantycznych. Jest założycielką jedynego działającego obecnie w Polsce konsortu poprzecznych fletów renesansowych La Viva Fiamma i współzałożycielką zespołu muzyki dawnej Filatura di Musica. Od 2013 roku pełni funkcję redaktora naczelnego półrocznika naukowo – artystycznego „Notes Muzyczny” (notesmuzyczny.pl) wydawanego przez Akademię Muzyczną w Łodzi. Magdalena Pilch jest autorką polskich przekładów dwóch ważnych historycznych szkół fletowych: J.- M. Hotteterre Zasady gry na flecie poprzecznym, flecie podłużnym i na oboju, red. M. Nahajowski (Łódź 2013) i J. G. Tromlitz Szczegółowa i gruntowna szkoła gry na flecie (Łódź 2018), a także twórczynią profesjonalnej strony poświęconej fletom poprzecznym w kontekście historycznych praktyk wykonawczych (flettraverso.pl).

Magdalena Pilch

Magdalena Pilch

Marek Pilch

Marek Pilch

12.09.2023. godz. 18.45. Karol Mossakowski (Francja), recital organowy. Bazylika św. Antoniego w Rybniku. Wstęp wolny

Program koncertu:
Johann Sebastian Bach - Symfonia z kantaty 29 « Wir Danken dir, Gott »
Wolfgang Amadeusz Mozart - Fantazja KV 594
Robert Schumann - Etiudy kanoniczne op. 56 n° 1, 2, 5
Johannes Brahms - Herzlich tut mich verlangen, Herzlich tut mich erfreuen
Felix Mendelssohn-Bartholdy - IV sonata B-dur
Karol Mossakowski - Improwizacja

Karol Mossakowski - artysta znany zarówno ze swoich interpretacji, jak i umiejętności improwizatorskich. Jest organistą tytularnym kościoła Saint-Sulpice w Paryżu i profesorem improwizacji w Musikene w San Sebastián. Jest również artystą rezydentem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, a w latach 2019–2022 współpracował w tej samej roli z Radio France w Paryżu.
Zdobył pierwszą nagrodę Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Praska Wiosna oraz Grand Prix de Chartres. Jest laureatem nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej i International Classical Music Awards.
Koncertował w takich miejscach, jak Philharmonie de Paris, Auditorium de Radio France, Pałac Sztuk w Budapeszcie (MÜPA), Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, NOSPR w Katowicach, Auditorium Maurice-Ravel w Lyonie, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Teatr Maryjski w Sankt Petersburgu, Auditorio Nacional de Música w Madrycie, Bozar w Brukseli, Palais Montcalm w Quebecu, Konzerthalle w Bambergu, Dresdner Philharmonie, katedry w Paryżu, Berlinie, Kolonii, Wiedniu, Mediolanie. Występował z Orchestre Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France, NFM Filharmonią Wrocławską, Orkiestrą Filharmonii Narodowej czy Odense Symphony Orchestra pod batutą takich dyrygentów, jak Myung-Whun Chung, Kent Nagano, Mikko Franck, Fabien Gabel, Giancarlo Guerrero, Cristian Măcelaru i Lawrence Foster.
W 2021 roku ukazał się pierwszy solowy album organisty – Rivages, z utworami Bacha, Mozarta, Mendelssohna i Liszta połączonymi improwizacjami; zostały wydany przez Tempéraments, wytwórnię Radio France. W 2023 roku ukazał się drugi album artysty z koncertami Francisa Poulenca i Josepha Jongena nagrany z NFM Filharmonią Wrocławską i Giancarlo Guerrero.
Karol Mossakowski naukę gry na fortepianie i organach rozpoczął u ojca w wieku trzech lat. Po studiach muzycznych w Poznaniu u Elżbiety Karolak i Jarosława Tarnawskiego kształcił się w klasach organów, improwizacji i kompozycji Konserwatorium Paryskiego pod kierunkiem Oliviera Latry’ego, Michela Bouvarda, Thierry’ego Escaicha i Philippe’a Lefebvre’a.
Żródło: https://karolmossakowski.com/

Karol Mossakowski

Karol Mossakowski

16.09.2023, godz.15.00. Koncert organowo-kameralny, dawna kaplica św. Juliusza w Rybniku, ul. Klasztorna. Wstęp wolny

Wystąpią:
Julia Obrębowska-Borek - flet traverso, Stanisław Pielczyk - pozytyw/organy, Tjanji Liu - baryton (Chiny)
Program koncertu:
na flet i pozytyw
G.B. Platti - Sonata D dur op.3 nr 2
J.S. Bach - Sonata fletowa E-dur BWV 1035
G.F. Telemann - Sonata h-moll ze zbioru 12 Sonat Metodycznych na flet i b.c.
W.A. Mozart - Andante C-dur op. 86
na pozytyw solo
G. Bohm - wariacje na temat "Ach wie nichtig, ach wie fluchtig"
na baryton i pozytyw
Marcin Józef Żebrowski /1710-1792/ Magnificat aria Fecit Potentiam
Georg Friedrich Haendel /1685-1759/ Ombra mai fu rec. i aria Xerxesa z I aktu opery Xerxes
Zhu Quing /1893-1951/ Rzeka płynie na wschód do słów Shi Su /1037-1101

Julia Obrębowska-Borek - flet traverso
Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, flet poprzeczny (prof. Stanisław Michalik, dr Łukasz Zimnik) i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, klasa fletu traverso (Michael Schmidt-Casdorff). Obecnie nauczyciel fletu w PSM I i II stopnia w Chorzowie. Jako muzyk sesyjny współpracuje m.in. z: Filharmonią Opolską, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy – AUKSO, Sinfoniettą Cracovią, Filharmonią Częstochowską, Teatrem Rozrywki w Chorzowie. Od marca 2015 roku jest członkiem Barokowej Orkiestry Akademii Operowej przy Operze Narodowej. Swoje umiejętności doskonaliła pod okiem takich profesorów jak: Michael Schmidt-Casdorff, Jadwiga Kotnowska, Andrea Lieberknecht, Linde Brunmayr Tutz, Michael Martin Kofler.

刘天佶
Tianji Liu – baryton
Należy do grona szczególnie uhonorowanych i docenianych chińskich artystów młodego pokolenia. Pochodzi z miasta Xingyi w Prowincji Guizhou w Chinach. W 2018 roku, z doskonałymi wynikami ukończył Music Department Changzhou Institute of Technology w Chinach. Otrzymał Stypendium Kulturalno-Artystyczne, Stypendium na Studia Zagraniczne oraz prestiżowy tytuł Honorowego Studenta. W tym samym roku postanowił kontynuować naukę w Polsce. Został przyjęty na studia magisterskie Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Ukończył je w roku 2022 z wynikiem bardzo dobrym, w klasie śpiewu prof. Marcina Ciszewskiego.
Wybitny talent wokalny Tianji Liu został doceniony w Chinach bardzo wcześnie. W 2010 roku zdobył Srebrną Nagrodę w ogólnokrajowym, chińskim III Konkursie Wybitnych Studentów Sztuki. W następnych latach brał udział w licznych turniejach i konkursach wokalnych. Wielokrotnie zdobywał nagrody i tytuły mistrzowskie, jak np. The Most Vigorous Singer oraz Most Soulful Singer.
Wygrał łącznie siedem konkursów wokalnych, w tym dwa międzynarodowe. Po studiach w Polsce w marcu 2023 roku, zdobył Pierwszą Nagrodę w kategorii klasyczna aria operowa oraz Drugą Nagrodę w kategorii artystyczna pieśń chińska na X Międzynarodowym Otwartym Konkursie Wokalnym w Hongkongu /Chiny/. 10 marca 2023 roku, zdobył Pierwszą Nagrodę w kategorii arii barokowej na Międzynarodowym Konkursie Bachowskim /The Bach International Music Competition 2023/.
Tianji Liu koncertuje głównie w Chinach, jednak z racji okresowych pobytów w naszym kraju, śpiewa również w Polsce. Co ciekawe, nie ogranicza się wyłącznie do muzyki klasycznej. Lubi eksperymentować z głosem, czego wynikiem jest udział w nagraniach nowych i oryginalnych utworów promujących chińskie regiony i miasta: Xingyi oraz Xingren. Występuje w teledyskach stacji Radiowo-Telewizyjnej wGuizhou. Aktywnie uczestniczy w oficjalnych imprezach kulturalnych, promuje sztukę w mediach społecznościowych, prowadzi wykłady i koncerty w różnych regionach swojej Ojczyzny.

Dr Stanisław Pielczyk – urodzony w Raszczycach. Ukończył z wyróżnieniem PSM I st. w Raciborzu oraz PSM II st. w Rybniku w klasie organów Elżbiety Włosek – Żurawieckiej. Jest laureatem III miejsca w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Uczniów Szkół Muzycznych II stopnia klasy organów w Częstochowie w roku 2000 i 2002. Jest także laureatem III miejsca na międzynarodowym konkursie organowym w Rumii w ramach Festiwalu Muzyki Sakralnej im. Ks. Stanisława Ormińskiego w 2003 roku.W 2000 roku został stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W październiku 2006 roku w Opavie na Międzynarodowym Konkursie Młodych Organistów zdobył II nagrodę w kategorii interpretacji muzyki organowej, nadto otrzymał wyróżnienie za najlepsze wykonanie współczesnego utworu czeskiego kompozytora. Na tym samym konkursie w kategorii improwizacji organowej został zwycięzcą I nagrody.
W 2007 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego. Od 1993 roku jest organistą w swojej rodzinnej miejscowości. Zajmuje się też budowaniem instrumentów oraz problematyką instrumentów historycznych. Jest pracownikiem Muzeum Organów Śląskich w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na stanowisku asystenta naukowego. Jest pedagogiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Rybniku i Zabrzu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu gry organowej, gry na fortepianie, akompaniamentu liturgicznego, zespołów kameralnych i improwizacji organowej. Podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień 2011” dokonał polskiego prawykonania utworu na organy i taśmę Roderica de Mana „Strange echoes for trunks and pipe”. W listopadzie 2011 roku w Izbie Rzemieślniczej we Wrocławiu zdał z najwyższą oceną egzamin czeladniczy w zawodzie organmistrz. Od 2012 roku jest członkiem Archidiecezjalnej Komisji do spraw Muzyki Sakralnej w Katowicach. W listopadzie 2018 roku uzyskał stopień doktora sztuki dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka.

Julia Obrębowska-Borek

Julia Obrębowska-Borek

Tianji Liu

Tianji Liu

Stanisław Pielczyk

Stanisław Pielczyk

19.09.2023, godz.19.15. Koncert muzyki sakralnej i kameralnej, kościół św. Józefa Robotnika, wstęp wolny

Wystąpią:
Edyta Langert-Paczyńska - sopran, Krzysztof Lasoń - skrzypce, Jacek Glenc - organy. W programie utwory muzyki sakralnej i kameralnej J. S. Bacha, M. J. Żebrowskiego, C. Francka, L. Delibesa, E. Elgara, E. Morricone, J. Glenca.
Usłyszymy:
J. S. Bach – Aria na strunie G (ze Suity D-dur)
J. S. Bach – Choral (10) Jesus bleibet meine Freude
J. S. Bach – Grave z II Sonaty a-moll na skrzypce solo
E. Elgar – Ave verum Corpus
J. Glenc – Chorale G-dur Maria, Du bist unsere beste Mutter
M. J. Żebrowski – Suscepit Israel z „Magnificat”
J. Glenc – Sanctus – Benedictus
J. S. Bach – Siciliana g-moll
E. Morricone – Gabriel’s Theme 
J. Glenc – Vocalise per soprano e organo
C. Franck – Panis Angelicus (aus der Feierlichen Messe)
J. Glenc – Legenda per violino e organo
L. Delibes – Sous le dôme épais (“Flower duet” from “Lakme”)
J. Glenc – Fantazja Koncertowa C-dur

Edyta Paczyńska - sopran
Absolwentka studiów licencjackich oraz magisterskich Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu prof. dr hab. Ewy Biegas. Edukację muzyczną rozpoczęła w PSM Ist. w Żorach w klasie fortepianu Aleksandry Matuszczyk. Następnie kontynuowała naukę już w PSM IIst. im. M. Karłowicza w Katowicach w klasie śpiewu solowego Piotra Rachockiego. W 2013 r. ukończyła szkołę z wyróżnieniem. W latach 2013 – 2018 była studentką kierunku wokalno-aktorskiego w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Ewy Biegas. W tym czasie w latach 2015 i 2016 wzięła udział w koncertach kolędowych „Ach COŚ z tą dzieciną” wraz z chórem Opery Śląskiej w Bytomiu, oraz w letnim turnee opery w Niemczech ze spektaklami opery Nabucco. W grudniu 2016 roku wykonała III Sequenzę Luciano Berio na jubileuszowym koncercie z okazji 70-lecia PSM im. M. Karłowicza w Katowicach. W latach 2021-2022 ponownie współpracowała z Operą Śląską w Bytomiu. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u takich pedagogów i śpiewaków jak: Helena Łazarska, Rudolf Piernay, Dominikus Burghardt, Hilde Haraldsen Sveen.

Jacek Glenc – organy
Urodzony w Rybniku. Profesor sztuk muzycznych. Kompozytor, aranżer, pianista, organista, nauczyciel akademicki. Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Studiował kompozycję i aranżację w klasie prof. Andrzeja Zubka, otrzymując dyplom z wyróżnieniem w 1991 roku. W latach 1991-1993 naukę kompozycji kontynuował u Wojciecha Kilara. Prorektor Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na lata 2016-2020 i 2020-2024 i profesor tejże Uczelni na wydziałach: Jazzu i Muzyki Rozrywkowej oraz Instrumentalnym. Członek zwyczajny Związku Kompozytorów Polskich, członek zwyczajny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (Sekcja Autorów Dzieł Muzyki Poważnej – A) oraz członek Śląskiego Związku Chórów i Orkiestr.
W roku 2013 otrzymał z rąk Prezydenta Miasta Rybnika Złotą Honorową Lampkę Górniczą – nagrodę w dziedzinie kultury – za wybitne osiągnięcia i znaczące sukcesy artystyczne oraz rozsławianie Rybnika i Górnego Śląska poprzez twórczość kompozytorską chóralną i instrumentalną w kraju i na świecie. Bogaty dorobek kompozytorski Jacka Glenca (ok. 300 dzieł muzycznych) obejmuje utwory symfoniczne, kameralne, chóralne, fortepianowe i organowe. Jako kompozytor, aranżer i instrumentalista współpracując z solistami, zespołami chóralnymi i orkiestrowymi wydał dziesięć monograficznych płyt CD. W dorobku wydawniczym Jacka Glenca znajdują się liczne publikacje naukowe oraz nutowe. Jego działalność koncertowa obejmuje krajowe i zagraniczne recitale organowe i fortepianowe, koncerty kameralne oraz chóralne. Jako juror oraz członek Rady Artystycznej uczestniczy w wielu konkursach i festiwalach muzycznych w kraju i za granicą.

Krzysztof Lasoń – skrzypce
Pedagog, improwizator. Studiował w Katowicach, Warszawie i Grazu u Janusza Skramlika, Mirosława Ławrynowicza i Yaira Klessa. Pobierał lekcje u Zakhara Brona, Gyorgy Pauka, Andrzeja Grabca, Hana Górskiego, Roberta Szredera, Piotra Pławnera i Jadwigi Kaliszewskiej. Jest laureatem konkursów w Krakowie i Val Tidone, stypendystą Ministerstwa Kultury i holenderskiej fundacji Iris. Wystąpił w 34 krajach Europy, Japonii, Republice Korei, Chinach, Indiach, Nepalu, Malezji, Kanadzie Stanach Zjednoczonych i Chile. Nagrywał dla Decca, BBC3, WDR3, Polskiego Radia, DUX, Cd Accord, Koreańskiego MBC. Otrzymał Diapason d’Or, 5 de Diapason, nagrodę „Fryderyk” i dwie nominacje, nominację do International Classical Music Award i BBC music Magazine Chamber Award,Classical Music Awards i Fryderyków. Wykłada na Akademii Muzycznej w Katowicach, był koncertmistrzem Orkiestry Muzyki Nowej i pierwszym skrzypkiem Lasoń Ensemble. Współtworzy zespół VOŁOSI, działający na pograniczu światów muzyki tradycyjnej i współczesnej. W tym składzie zdobył Grand Prix i wszystkie nagrody dodatkowe Festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja”, Grand Prix EBU „Svetozar Stracina” w Bratysławie oraz „Czech Music Crossroads Award” na Colors of Ostrava. Występował na prywatnych koncertach dla prezydentów Polski, Finlandii, Czech, Słowacji, Węgier, Izraela, Łotwy, Ukrainy, Bułgarii oraz dla rodzin królewskich Szwecji, Holandii, Belgii i Danii. Koncertował w takich salach jak: Concertgebouw Amsterdam, Wiener Konzerthaus, St-Martin-in-the Fields London, Kings Place London, Stockholm Stadshuset.
Koncertował jako solista z AUKSO, Orkiestrą Muzyki Nowej, Filharmonią Śląską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Archettti, Sinfoniettą Cracovią, Filharmonią Częstochowską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Capellą Bydgostiensis, Filharmonią Kaliską, Młodą Polską Filharmonią.
Zafascynowany dźwiękowymi możliwościami skrzypiec chętnie wykonuje muzykę współczesną, często specjalnie dla niego napisaną. Jako pierwszy Polak wykonał „Dharma at Big Sur” Johna Adamsa na sześciostrunowych skrzypcach elektrycznych wraz z Orkiestrą Muzyki Nowej. Dokonał wielu premier nowych kompozycji. Pasjonuje go balansowanie na krawędzi muzycznych stylów; świetnie czuje się w kameralnych składach. Ponad wszystko jednak ceni swobodę wypowiedzi, którą daje mu muzyka improwizowana.

Edyta Paczyńska

Edyta Paczyńska

Krzysztof Lasoń

Krzysztof Lasoń

Jacek Glenc, fot. Marek Galica

Jacek Glenc, fot. Marek Galica

26.09.2023, godz.18.45. Koncert organowy "Dzieci dzieciom i rodzicom". Kościół M.B.Bolesnej w Rybniku, wstęp wolny

Podczas koncertu wystąpią uczniowie i absolwenci klasy organów Elżbiety Włosek-Żurawieckiej i Stanisława Pielczyka z PSM II stopnia w Rybniku. Klasa organów liczy obecnie dziewięć osób. Uczniowie zdobywają najwyższe laury w najważniejszych konkursach organowych w Polsce. Są również stypendystami Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej, Marszałka Województwa Śląskiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym roku trzech spośród uczniów klasy organów uzyskało tytuł Rybnickiego Prymusa.
Program koncertu:
Paulina Zimoń kl.4 - D. Buxtehude: Preludium, Fuga i Ciacona C-dur BuxWV 553
Michał Galbierz kl.2 - W. Żeleński: Preludium 4-głosowe"Święty Boże" op.38 nr 25
Paweł Stroka kl.4 - S. Karg-Elert - "Nun danket alle Gott"op.65
Anna Wala kl.5 - J.P.Sweelinck - Echo-Fantasie in d
Maciej Fizia kl.6 - J.Stanley - Volutary G-dur
Paweł Witkowiak kl. 6 - J.S.Bach - Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 645, M. Sawa: Fuga-Bolero
Hanna Szumiło kl.6 - C.Franck - Preludium, Fuga i Wariacje h-moll op.18
Gabriel Wojaczek kl. 4 - L. Vierne: Toccata b-moll

Wielu absolwentów klasy organów PSM w Rybniku kontynuuje swoją edukację artystyczną na Akademii Muzycznej, a niektórzy są już jej wykładowcami.
Koncerty uczniów i absolwentów klasy organów pt. "Dzieci dzieciom" tradycyjnie organizowane na zakończenie festiwalu, skierowane są przede wszystkim do dzieci młodzieży szkół Rybnika i okolicznych miejscowości. Ze względu na duże zainteresowanie, w tym roku koncert skierowany jest również do rodziców, dlatego dotychczasowa godzina rozpoczęcia (10.00) została zmieniona na 18.45. Zapraszamy.

Koncert organowy "Dzieci dzieciom i rodzicom"